marți, decembrie 18, 2007

Spontan vs. Asistat

Anul asta as vrea sa demontez Craciunul. Nu stiu de ce, asa imi vine. Anul asta il consider o pura inventie comerciala.

Sunt prea multe momente din an in care trebuie sa faci cadouri: Craciunul, zilele de nastere, zilele de nume, 8 Martie, 1 Martie, Mos Neculai, Ziua Indragostitilor, ziua "noastra" (de cand suntem impreuna, de cand ne-am cunoscut, de cand ne-am logodit, de cand ne-am casatorit), plecarile in excursii in tara si in strainatate. Si cred cu tarie ca toate aceste "recomandari sociale" stirbesc din spontaneitatea daruirii.

Cate cadouri mai primim pur si simplu, pentru noi, pentru ce suntem, pentru ca existam etc. ? Din ce in ce mai putine … primeste Craciunul, primeste ziua noastra, primeste 8 Martie, 1 Martie, Mos Neculai, etc. Eu exist si fara ele … si tu a fel ... eu vreau sa primesc si sa fac cadouri fara nici o ocazie … mai da-i incolo de comercianti si producatori …

Si Mos Craciun daca e asa de tare, de ce nu se ocupa ? Sta doar cu brandul in spatele unui ditamai evenimentul … si nu stie decat sa promita. Promise Gap urias – acoperit tot de noi, cei carora ni s-a promis … offf …

For English press TWO.

2 comentarii:

ancuta spunea...

Eu cred ca initial oamenii functionau dupa principiul spontan drag tie. Apoi s-au gandit sa faca tot procesul mai eficient si au inventat aceste sarbatori care ar trebui sa usureze munca: am o data fixa cand iau/dau niste cadouri ca sa nu ma incurc (e greu sa tin minte cate am dat, cate am luat, cine urmeaza, daca cineva se asteapta sa primeasca si eu simt ca nu, etc.). Institutionalizarea acestor ocazii este un beneficiu important pentru uituci si cei care nu le au cu simtitul/traitul din suflet.
Practic, pentru cei care functioneaza dupa reguli clare, spontanul nu prea intra bine in peisaj. Sunt de acord cu tine ca un cadou fara un motiv clar este de multe ori mai frumos, dar atata vreme cat nu simt ca TREBUIE sa ofer cadouri de Craciun ci doar e un bun prilej de a face acest lucru, nu ma deranjeaza asa de tare ca e de Craciun... mai ales daca primesc :P

fishy0303 spunea...

Si mie imi plac cadourile, inclusiv cele primite de ziua mea, de Craciun, etc. Si imi place foarte mult si sa le fac, chiar si de ziua cuiva, chiar si de Craciun.

Dar daca ma uit in urma, cu siguranta cel mai mult mi-au placut cele pe care le-am primit fara nici un motiv. As da oricand 10 cadouri asistate pe unul spontan. Si nu ma refer la valoarea lor intrinseca aici, ci la valoarea momentului primirii.

In partea cealalta, nu am putut analiza valoarea momentului daruirii atunci cand am daruit asistat sau spontan. Asta si pentru ca multa lume se simte datoare sa para surprinsa, emotionata etc. atunci cand primeste un cadou.