joi, decembrie 27, 2007

Viata de dinainte

Exista cel putin o religie in lumea asta, una de care sunt mai aproape decat mi-as dori, care propovaduieste abstinenta. Si nu numai: interzice excesele, interzice preacurvirea (care, contrar a ceea ce credeti voi, nu e un exces - cititi Matei (Noul Testament), Capitolul 5), chiar indeamna la un masochism social, sexual si de oricare alt tip vreti voi.

Si care e recompensa cu care ne imbie sa ii urmam calea? Viata de apoi. "Ferice de cei flamanzi si insetati dupa neprihanire, caci ei vor fi saturaţi!" Serios?

Eu daca ar fi sa cred in viata de apoi, as crede ca de fapt o traim chiar in acest moment. Ca o recompensa sau o pedeaspsa (sau "3. nici, nici") a unei vieti de dinainte. Cred ca lumea asta a noastra este o combinatie foarte reusita de "rai" si "iad" in care am fost trimisi sa ne ispasim pedepsele si sa ne ridicam recompensele. Si pentru ca nu am suficient curaj literar sau religios, nu voi descrie aceasta viata de dinainte, asa cum au facut inaintasii mei cu presupusa lor viata de apoi. Nici nu ma intereseaza cum era aceasta viata si nici ce am facut in ea.

Sunt aici sa platesc. Si sa fiu platit. Pedepsit si recompensat. Sunt aici, deci, sa traiesc. Si se pare ca impreuna cu sutul in fund teleportator pe care l-am primit in lumea cealalta am mai primit ceva: ceva ce noi numim liber arbitru.

Asa ca lasati-ma sa traiesc, lasati-ma sa fac excese, lasati-ma sa preacurvesc (rog iarasi sa cititi definitia inainte de comenta sau chiar de a zambi :) ). Ca eu sunt sigur ca Acela de m-a trimis aici o sa aiba El grija sa primesc nici mai mult nici mai putin decat crede El ca merit pentru rezultatele mai mult sau mai putin extraordinare ale activitatii din viata de dinainte.

Niciun comentariu: